David Novák

Člověk zajímající se o věci veřejné.
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1086x

Seznam rubrik

David Novák

Omezení novináři

Už je to vážně nekoukatelný. Pokud je na obrazovce pravicový politik, tak si tam může mlejt co chce a ti nablblí novináři se chovají tak, jakoby zrovna ještě s mokrým diplomem tu práci nastoupili a nedokážou na ty jejich nesmysly a drzé chování patřičně reagovat. Názorný takový příklad znovu zrovna proběhl na Primě s Fialou. Ten tam ze sebe dělá andílka, jenž nikdy nikde nemá skvrnky a ani nikdo jiný z jeho strany, mele tam pokrytec nesmysly týkající se lustračního zákona atd., a redaktor je jakoby zcela bezmocný. Jaká ale nastane jeho přímo zázračná proměna když proti němu zasedne levicový politik. To se hned z něj stane tvrdý investigativní novinář západního střihu. Levicoví politici si také zhusta z diváků a i redaktorů nedělají srandu tak, jak to dělají ti pravicoví. Nejsem nadšený ani z levice ani z pravice, ale jak to tak již delší dobu vypadá, tak pokud budeme chtít, aby nám média plnila řádně svou funkci tzv. hlídačů demokracie, tak to tam budeme vždycky u voleb chtě nechtě muset hodit levici.

26.1.2014 v 12:12 | Karma: 5,18 | Přečteno: 615x | Politika

David Novák

Syrská blamáž

Nemohu reagovat na články již na téma použití nervového plynu v Sýrii napsané jak jsem původně zamýšlel, protože mě to MFD dlouhodobě neumožňuje, takže jsem nucen vyjádřit svůj názor samostatným článkem. Na rozdíl od vlády USA jsem víceméně přesvědčen, že několikeré útoky chemickými zbraněmi v Sýrii nejsou dílem syrské vlády, která by si tak chtěla snad otestovat americkou vojenskou sílu, čili zjevný logický nesmysl, ale že jsou dílem vzbouřenců, čili teroristů převážně ze skupiny Al Kajdá, kteří v Syrii operují. Nejdříve se totiž slušně Američanů optali, co by je přimělo aby se do konfliktu vložili, samozřejmě proti Asadovi, a pak to prostě udělali, a několikrát. Tím spíše, že jim začalo téci do bot, takže už museli zavolat velkého bratra. Velký bratr na takovou akci jakoby již netrpělivě čekal. Spolu s Anglií mají doma spoustu ekonomických problémů, a pěkná válka by leccos mohla vyřešit, či zakrýt. Dobrá, tak jim nevadí, že pro špinavou práci používají Al Kajdu, dnes v Syrii, zítra možná proti nespokojencům u sebe doma. Ale ani se nesnaží získat pro tohle svinstvo široký souhlas, respektive snaží, ale prostřednictvím špinavých lží. Například Kerry se nestydí lhát nám do očí, že inspektory OSN nechce na místo použití nervového plynu pustit syrská vláda. I na Čt24 přitom běžně udávají, že území je ovládáno rebely, a ti tam inspektory samozřejmě nechtějí pustit. Vláda USA ale musela sama přiznat, že Američani útok ve své většině neschvalují, a že nemá nejen souhlas RB OSN, ale ani vlastního kongresu. A nyní ani důkaz od inspektorů OSN. Arogantně chce ale stejně začít vraždit nevinné Syřany pod lživou záminkou že jinak Syřani vyvraždí plynem nás. Mají nás ti hajzli za tupce? A máme se vůbec kamarádit s takto nedemokratickým režimem?

27.8.2013 v 23:21 | Karma: 4,99 | Přečteno: 997x | Diskuse| Politika

David Novák

Nová nesvoboda

Útoky modrých špatňourů na peněženky, sebeúctu, národní hrdost, sebevědomí a nakonec i svobody občanů neznají zdá se mezí. Jakoby stále zkoušeli co občánek ještě vydrží. Bohužel ten zpracovaný médii k tomu, že nesmí volit nikoho nepravicového, se stal jejich lokajem, takže asi vydrží ještě hodně.

2.12.2012 v 21:44 | Karma: 26,86 | Přečteno: 1105x | Diskuse| Politika

David Novák

Dlouhý zničující spánek

Stále čekám, že se snad přeci jen někdo přihlásí k odpovědnosti za aféru kolem metanolu, ale zřejmě marně. Je to samozřejmě skandální - pokud se tu krade, podvádí, korumpuje, má se s tím něco dělat, ale když k tomu ještě přistoupí ztráta tří desítek lidských životů a další stovky zmrzačených lidí, a nikdo za to nejde sedět, ba ani nikdo z těch kdo to zavinil svou nedbalostí/zkorumpovaností při státní kontrole neodstoupí, je to přímo tragédie.

3.10.2012 v 21:25 | Karma: 14,12 | Přečteno: 588x | Diskuse| Politika

David Novák

Jaktovidič Baxa

V rozhlasovém pořadu Jak to vidí dnes vystoupil předseda nejvyššího správního soudu Baxa. Tenhle člověk je názornou ilustrací toho, proč jsou poměry v téhle zemi tak zasmrádlé, když v nejvyšších funkcích sedí takovýhle lidé, nota bene když nás mají, bůh ochraňuj, pak za něco soudit. Hned v úvodu svých keců hrubě posluchače urazil tím, že je přirovnal ke psům, kterým je třeba občas hodit kost, když se mluvilo o přímé volbě prezidenta. Samozřejmě že takoví lidé jako on se jakékoliv formy přímé demokracie hrozně bojí, ale měli by být ve svých vejšplechtech trochu aspoň umírněnější, když už si bůhví jakým způsobem zajistili nejvyšší funkce. Jeho podpora Růžičky do čela ZČU, která se proslavila špinavou aférou s kupčením okolo diplomů je taky příznačná. V rozhovoru se ani k tomu jako chlap nepřihlásil, což je taky příznačné. A pak žvaní o tom, že se Akreditační komise neměla unáhlit; proboha vždyť se ta aféra táhne už dlouhá léta, a podvody jsou nad slunce jasnější, a on plácne že se má postupovat pomalu a obezřetně! Ta univerzita prostě ztratila kredit a tím to končí. Rád bych znal jeho známé a přátelíčky z jeho spolku kočičí pracky, které takhle hájí,; ačkoliv, raději ani ne, mohlo by se mi z nich udělat špatně.

13.2.2012 v 11:21 | Karma: 5,77 | Přečteno: 820x | Diskuse| Politika

David Novák

Dobešova reforma

Nejsem příznivcem VV, ale zde se mi zdá, že Dobeš jde správným směrem. Nevím co je přesně obsahem navrhované reformy vysokých škol, ale co vím určitě je, že nějaká reforma veřejných vysokých škol je již dlouho třeba, a to i přesto, že zásadní potřebnou změnu asi stejně provést nelze. Je ovšem nabíledni, že soudě podle našeho společenského prostředí, jež více méně formuje či měli by formovat intelektuálové z vysokého školství vzešlí, je toto na dosti bídné úrovni. Vezměme si například kauzu plzeňských práv, obří to zneužití systému a poitické korupce. A případů politiky dvojího metru je zde bohužel spousty, s čímž souvisí i zneužívání postavení některých akademiků a případ tzv. akademických svobod. Protože tu lze svobodně a volně například šikanovat jakéhokoliv studenta (kromě potomka nějakého papaláše samozřejmě), jakkoliv a kdykoliv, a ten nemá odvolání, jak vím z jedné fakulty UK. UK je také v čele protestů proti reformám, i když se svým asi šestistým místem na světě se nemůže moc chlubit. Kdokoliv kdo přijel z výměnného studentského programu Erasmus prohlašoval, že přístup ke studentům je v cizině kvalitativně na daleko vyšší úrovni než na UK. Konec konců atmosféra zastrašování jež panuje v celé společnosti nechybí ani na těchto fakultách. Jejich akademické senáty jsou všechno jen ne odvážní a svobodně jednající lidé, kteří jako svůj nejodvážnější protest dokáží poukázat tak leda na to, že v kuchyni není k dostání kofola. Studenti sami jsou poněkud zmatení - je známo, že většina z nich volili pravicové strany, které jim léta slibují zavedení školného, proti kterému najednou teď tak vehementně demonstrují. A i když nemám v zásadě nic proti studentům z Východu, kterých je u nás na vysokých školách plno, tak nevím proč by si nemohli za studium u nás připlatit.

24.1.2012 v 11:54 | Karma: 5,35 | Přečteno: 848x | Diskuse| Politika

David Novák

Restituce

Je mi z těchhle restitucí církvím docela šoufl. Lítají tam desítky miliard, nejdřív 59, pak 96 i s inflací, ale inflace stoupne tak to bude víc. Pak ještě nějaký ten majetek movitý i nemovitý, suma sumárum pěkný tunel na stát srovnatelný snad jen se záměrem odstraňováním ekologických znečištění, který zatím padl, a tak se muselo přijít s nějakou jinou kořistí. A taky pěkně tučnou.

10.1.2012 v 16:35 | Karma: 26,09 | Přečteno: 1310x | Politika

David Novák

Rambo Kalousek

Kalousek co by odvážný fackovač lidí s jinými názory, tak to je ta demokracie jakou si TOP 09 představovala. A určitě se za fyzické napadení stíhání nemusí obávat, natož politických důsledků. Rád bych viděl co by se stalo, kdyby podobný postoj jako ten mladík vyjádřil někdo statnější, a facku by tomu lotrovi vrátil. Jak by byl popotahován. Ovšem na to by si v týhle zemi dvojího metru klidně mohl vsadit.

22.9.2011 v 10:22 | Karma: 6,26 | Přečteno: 959x | Miniblogy

David Novák

Drzý křivohubý

Kdybych ukradl půl miliardy a prošlo mi to, a ještě zůstal ve druhé nejvyšší funkci ve vládě, tak bych alespoň měl tolik sebezáchovy a jakési slušnosti v sobě že bych byl velice zticha. Ačkoliv - zloděj slušný být ani nemůže, a drzosti v sobě má přehršle. Tolik, že nám ostatním ještě bude dávat lekce o mravnosti, když si dovolujeme jen z 15% hlasovat pro to, že špinaví vrazi Mašínové jsou národními hrdiny. Ano, ten křivohubec s nimi má cosi společného - drzost a troufalost. A schopnost odvážně krást a vraždit. Jelikož mi MFD nedovoluje reagovat na čtenářské reakce, nemám důvod je povolovat, sorry.

29.8.2011 v 15:50 | Karma: 7,18 | Přečteno: 1258x | Politika

David Novák

Ten slušný Nečas

Takhle jsem nedávno v novinách četl zmínku o Nečasovi i od lidí, jež jsou levicového ražení. Nevím opravdu, co na tomhle člověku je slušného, možná docela slušně lže, to bych bral. Nyní nám předvádí jak slušně odkopnout mínění obou svých koaličních partnerů i opozice, tudíž naprosté většiny sněmovny, a potažmo Čechů, když pro modrý špatňoury je teď jen podle průzkumů cca 20% lidí. Sice dost silná patologická vrstva národa, ale mezi vyloženými darebáky uvažme že je i hodně popletených - stále ještě i po těch 22 letech.

17.6.2011 v 14:04 | Karma: 25,88 | Přečteno: 1514x | Politika

David Novák

Akce Usama

Kolem téhle akce se opět rojí spousta dohadů a otazníků. Zdá se, že ať se cvičí jak se cvičí, nikdy to ti vojáci američtí či CIA neudělají dobře. A samozřejmě silně mlží kolem celé akce, ačkoliv je to trapné, protože se pravda nakonec stejně projeví, dříve či později. Jak to vlastně bylo se sestřeleným vrtulníkem; je přeci dost pravděpodobné že byl sestřelen, Usámovi sousedi to potvrdili, a ne že měl jen poruchu. A to se nikomu z vojáků nic nestalo, jak tvrdili?

5.5.2011 v 11:37 | Karma: 11,89 | Přečteno: 718x | Diskuse| Politika

David Novák

Dětská hra na dukátky

Dnes se šéfredaktorovi iDnes podařilo zas o stupeň ztížit možnost debatovat na netu. Našel jsem tam, že sice mohu debatovat, ale místo 300 dukátků už jich musím mít rovných 1000. A že mohu vložit jen jednu odpověď na jednu debatu, přičemž ani to nefunguje. Už jsem z téhle podivné dětské hry poněkud unaven, rád bych věděl která chytrá hlavička na ní přišla. Asi vnímá své čtenáře jako neposedné dětičky, v každém případě to jaksi zavání zneužíváním postavení, ale to je v téhle zemi bohužel normou.

15.4.2011 v 15:55 | Karma: 7,50 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Společnost

David Novák

Perverzní sny

Občas mám taky perverzní sny, ale na rozdíl od Kalouska, který je má asi pořád, s nimi nikoho neotravuji. Ty které se mu rodí v hlavě když vyspává opici, jsou asi nevýživnější. Jako ten o rovný dani, s kterým se nedávno chlubil. Tenhle výtečník to je prokletí tohoto národa, a skoro to vypadá, že se mu chce nějak za něco pomstít, jenom se divím, že ho nikdo nedokáže zastavit.

17.3.2011 v 11:16 | Karma: 21,28 | Přečteno: 1106x | Diskuse| Politika

David Novák

Povážlivé poměry

Postoj vládní moci vůči lidem v této zemi se zřejmě za posledních 60 let příliš nezměnil. Jedná se stále o totéž; nehorázné zatěžování různými daněmi, zdražování, krácení sociálních práv, a další projevy arogance. To vše provázené neuvěřitelnými projevy nekompetencí a zlodějen ve správě státu. Jednou věcí, v které se nynější vlády chovají mírně řečeno nestandartně, jsou různé jejich tzv. ekologické programy. V 90. letech se jednalo o přímotopy, kdy si lidé tyto nakupovali v domnění, že na ně pak dostanou od státu slibované dotace. Velmi se zmýlili. Nyní je podobná písnička opakovaná ministerstvem pro vnitřní rozvoj v programu Zelená úsporám. Nejen že se v něm ministr za ODS stále nedokáže za čtvrt roku zorientovat a nikdo neví jak to bude, tak se mi jeví jako nehoráznost tvrzení, že ani po splnění všech kritérií pro obdržení dotace nemá občan jistotu, že peníze od státu dostane. Prý je to nenárokové. Takových nenárokových záležitostí vzhledem k populaci je tu příliš a budí dojem, že skutečná rovnoprávnost je v naší kotlině pro běžný lid pouhým neuskutečnitelným snem.

6.3.2011 v 15:15 | Karma: 6,76 | Přečteno: 1209x | Diskuse| Politika

David Novák

Reformy a jiné zlodějny

Je dost neuvěřitelné, že současně s údaji o obrovských zlodějnách kdekoliv na našich ministerstvech vládní činitelé vypouštějí lakmusové papírky v podobě návrhů reforem - čti zlodějen, ve formě dost drsných úspor ve zdravotnictví, a samozřejmě, jak jinak, na úkor obyvatelstva. Kde berou tu drzost, když každý ví kde se ve zdravotnictví nejvíc krade? Pokud tato neomalenost projde, tak na co mají lidé ještě čekat? Již nyní každému ( a nemocným zvlášť) šlapou po nervech kvůli hrozícímu totálnímu kolapsu plynoucímu z odchodu lékařů; je možné že jsou modří špatňouři a možná v trochu menší míře Top 09 až tak bezcitní a bezohlední? Nebo nás opravdu chtějí vyprovokovat k egyptské cestě? Požadavek lékařů na vyšší platy je plně legitimní, navíc ukazují kde přesně lze peníze redukcí zlodějen vzít. Doufám že neustoupí, protože se svými požadavky opravdu bijí nejen za sebe, ale i za valnou většinu národa.

1.2.2011 v 22:51 | Karma: 5,41 | Přečteno: 950x | Diskuse| Politika

David Novák

Nejde o nic, jen o život

Nevím jak kdo, ale já se docela onemocnění rakovinou obávám. Proto jsem znejistil, když jsem se dozvěděl, že se v Německu objevilo v krmení slepic a vepřů až 80x vyšší obsah dioxinu, než dovoluje norma. Napínám uši pro vyjádření českých autorit, ale nebýt té "podivné" otevřenosti Němců, kteří na sebe všecko řeknou, tak se bude jen zatloukat a zatloukat. No dobrá, alespoň že naši výrobci jistě všechno dodržují. Ale co když ne, hlodá čertík pochybovačnosti. Tím se zde ale nikdo, zvláštní, nijak moc nezabývá, je ticho po pěšině. Nakonec jsem ale zaslechl rozhovor na ČR2 se spisovatelem Ivanem Krausem kde se o tomto problému také hovořilo. Kraus se zmínil, že se dočetl o tom, jak se někdo ptal příslušných činitelů na testy na dioxin u nás; bylo mu odpovězeno, že se nedělají, jelikož by byly moc drahé. Mrsknul prý vzteky novinami do kouta a redaktor rychle přešel moudře na jiné téma. V posledku je to taky další důsledek korupce v týhle zemi, možná přímý, možná nepřímý, to v případě, že peníze opravdu na testy už nejsou. Ale pokud korupce v téhle zemi opravdu zvítězí, tak nás nakonec zahubí i fyzicky, jak vidno.

22.1.2011 v 17:23 | Karma: 5,65 | Přečteno: 657x | Diskuse| Politika

David Novák

Státní hyenismus

Nerad nadužívám silná slova, ale myslím že v případě postoje státu vůči penzistům v tomto státě již ten čas k tomu pomalu dozrál. Penzisti jsou totiž skupina, která se v podstatě bránit nemůže, nebo jen minimálně, na rozdíl od lidí v aktivním věku a v pracovním procesu, a není třeba dlouze vysvětlovat proč. Takže je to podobné jako když nějaký rošťák ukradne invalidovi na vozíku jeho peněženku. Kulturní vyspělost jakékoliv země se posuzuje nejen podle toho jaká je například té země filmová tvorba či architektura, ale také podle toho jak se chová ke svým starým a nemocným spoluobčanům. Ta naše "vyspělost" je ukázkou bezohleduplnosti, která se za těch 21 let nikterak nezmírnila, spíše naopak. Drábek s Nečasem hojně poukazují na to, že se v okolních státech taky utahuje opasek, ale jaksi neřeknou že tam alespoň mají pořád z čeho. Jak je známo, tento stát vydává na důchody pouze 8% ze státního rozpočtu, zatímco například chudší Polsko 12.5%. Taky tam mají vyšší důchody. Bratr se svou ženou žijící v USA mají dohromady důchod 72000Kč čistého při dnešním kurzu dolaru. Cenová hladina je tam přitom zhruba stejná jako tady. Samozřejmě, můžete namítnout, to je bohatá Amerika. Ale oni jsou tam především slušní a okrádat už takhle zubožený důchodce by si tam nikdy nedovolili. A bohatí jsou tam také proto, že tam nebují takovým způsobem korupce jako tady, se kterou se tu bojuje pouze verbálně, nikoliv činy.

8.12.2010 v 17:34 | Karma: 5,94 | Přečteno: 1264x | Diskuse| Politika

David Novák

Tak kolik nás to bude stát?

Minulý týden na ČT, pořad Události a komentáře, proběhl dost zajímavý rozhovor, kterého se zúčastnili pánové Doktor z ODS, nějaký novinář tuším z Reflexu, a Mládek z ČSSD. Týkal se ohlasu na oznámení zdražení elektřiny o cca 13%. Tahle cifra samozřejmě je jen odhad, a může být vyšší, protože firmy stavějící solární elektrárny se snaží o sto šest, aby se toho do konce roku stihlo co nejvíc.

10.10.2010 v 16:40 | Karma: 23,98 | Přečteno: 1553x | Diskuse| Politika

David Novák

Praví dědicové

Tak jak jsem předtím psal, Nečas mi připomíná typem Reinhardta vizuálně, ale i činy. No ale abych R.H. nekřivdil, ten nakonec uměl odměnit ty, kteří skutečně makali, tenhle to bere šmahem. Opravdu, chlapci v modrém mi zhusta připomínají ty horší z bolševiků, jsou to jejich praví dědicové. Nakonec co je ten poslední návrh Nečase, aby prakticky nikdo nebral podporu v nezaměstnanosti, než pracovní povinnost?

10.9.2010 v 13:01 | Karma: 19,20 | Přečteno: 1170x | Diskuse| Politika

David Novák

Nečásek

Na co ty vášnivý projevy Nečase v TV, že přeci přímé daně tato vláda nepřipustí, že by to byla zrada na voličích, když za dva tři dny na to otočí o 180 stupňů, a daně jsou na světě? A jak prohlásil jeho stranický kolega, ministr životního prostředí, pokud toto připustíme, zanedlouho tu bude daň z větru, nadměrného slunce, nějakých těch požárů, a další se již najde. Ten pán si nevidí do huby se tomuhle říká. Ale u Nečase to začíná být standard, nějaká menší či větší lež či polopravda pro něj není a nebyl nikdy žádný velký problém.

27.8.2010 v 12:49 | Karma: 21,97 | Přečteno: 1088x | Diskuse| Politika